Cvičení pro děti

Sport je důležitou součástí volnočasové pohybové aktivity dětí různých věkových skupin. Bohužel zájem o sport stále klesá. Nedostačující pohybová aktivita a zvýšený energetický příjem výrazně ovlivňuje tělesnou výkonnost a zdraví naší mládeže.

Cvičení pro děti

Tyto návyky, které jsou výrazným faktorem pro vznik nadváhy až obezity si přenáší do dospělosti proto musíme vést děti k pozitivním návykům ke kterým sport a aktivní trávení volného času bezesporu patří. Pro správný rozvoj je lepší všestrannost než specializace pouze na určitý sport.

My jsme se rozhodli zaměřit na období adolescence (tj. asi 14 - 19 let věku), kdy se u těchto dětí mnohdy objevuje specializace na trénink silového charakteru. Trénink je v klasické struktuře rozcvičení, posilování a závěrečného zklidnění a strečinku.

Dýchání – by mělo být plynulé a pravidelné. Ve spodní fázi pohybu se nadechujeme nosem (svaly jsou protažené, ale nikoli uvolněné) a při zdvihu nahoru či tahu, kdy dochází ke kontrakci svalů, vydechujeme ústy. Vyvarujte se zadržování dechu.

Plynulost pohybu – dbejte na to, aby byl pohyb plynulý, spíše pomalý než rychlý. Cvik provádějte tahem, ne švihem a neodrážejte se.

Počet opakování - pokud bude pohyb efektivní, pocítíte svaly už po 12 - 15 opakováních a tento počet si zvolte jako základní. Snažte se nejprve si osvojit uvedené cviky, které opakujte, teprve potom zařaďte cviky nové.

  • První měsíční plán

    Přinášíme vám první tréninkový plán, který obsahuje tyto cviky: plavání vleže, extenze v leže, zapažování vleže, tlaky vleže, dřepy, vytáčení pánve, oboustranné zkracovačky

  • Druhý měsíční plán

    Přinášíme vám druhý tréninkový plán, který obsahuje tyto cviky: plavání vleže, zapažování vleže, rozpažování vleže, výpady, pánevní most (obounož), vytáčení pánve, šikmé zkracovačky, balení kolen

  • Třetí měsíční plán

    Přinášíme vám třetí tréninkový plán, který obsahuje tyto cviky: kroužení s overballem (helikoptera), extenze vleže, přítahy v předklonu (podhmatem), vzpor klečmo (kočičí hřbet), výpady (na místě), bicepsový zdvih, kliky (na kolenou), francouzský tlak (v sedě), zkracovačky, vzpor na předloktí (výdrž na kolenou), balení kolen

  • Čtvrtý měsíční plán

    Přinášíme vám čtvrtý tréninkový plán, který obsahuje tyto cviky: přítahy v předklonu (podhmatem), dřepy, balení kolen, kliky (na kolenou), bicepsový zdvih, pánevní most (mačkání balónku), vzpor na předloktí (výdrž na kolenou), kliky za tělem - triceps, plavání vleže, zkracovačky ke špičce (křížem), vzpor klečmo - superman

  • Pátý měsíční plán

    Přinášíme vám pátý tréninkový plán, který obsahuje tyto cviky: kliky, výpady (na místě), plavání v předkolnu, zkracovačky mezi kolena, tlaky na gymballu, pánevní most (jednonož), přítahy v předklonu (podhmatem), balení kolen, bicepsový zdvih + výpad, kliky za tělem - triceps, vzpor na předloktí (výdrž)

  • Šestý měsíční plán

    Přinášíme vám šestý tréninkový plán, který obsahuje tyto cviky: přítahy s TheraBandem k pasu (v sedě), extenze vleže, vzpor klečmo - superman, kliky, rozpažování na gymballu, bicepsový zdvih + výpad, francouzský tlak s TheraBandem (ve stoje), dřepy s výskokem, balení pat vleže (na gymballu), výpony (ve stoje), zkracovačky šikmé, vzpor na předloktí (koleno k lokti), rotace v sedě

  • Sedmý měsíční plán

    Přinášíme vám sedmý tréninkový plán, který obsahuje tyto cviky: zapažování s TheraBandem - lokty (v sedě), předpažování v předklonu, plavání vleže, kliky, pullover na gymballu, tlaky na gymballu, výpady vzad (střídavě), bicepsový zdvih o gymball, kliky za tělem - triceps, výpony (ve stoje), sklapovačky křížem, balení kolen, vytáčení trupu

  • Osmý měsíční plán

    Přinášíme vám osmý tréninkový plán, který obsahuje tyto cviky: přítahy podhmatem (tyč), výpady s rotací trupu (střídavě), úzké kliky (o překážku), zkracovačky (rovné, 2 pravé úhly), plavání v předklonu, pánevní most (jednonož - noha nahoru), tlaky na ramena, vytáčení pánve (podsazená pánev), vzpor bokem (rotace)

  • Devátý měsíční plán

    Přinášíme vám devátý tréninkový plán, který obsahuje tyto cviky: kliky a přítahy kolen (o překážku), výstupy na stupínek/schod (výkop), přítahy podhmatem (tyč), vzpor na předloktí (ručkování), tlaky na ramena, zapažování s TheraBandem (ve výpadu), balení kolen, bicepsový zdvih s TB, předpažování v předklonu, kliky za tělem - triceps, šikmé zkracovačky

  • Desátý měsíční plán

    Přinášíme vám desátý tréninkový plán, který obsahuje tyto cviky: stahování horní klady (široký úchop), předkopávání (v sedě), tlaky s jednoručkami (lavice úhel 30’), přítahy v předklonu (jednoručky/podhmatem), zakopávání (vleže na břiše), protisměrné kladky (prsa), upažování (ve stoji), biceps na spodní kladce (ve stoji), triceps na horní kladce (ve stoji), extenze přes gymball, vzpor na medicimbálu (koleno x k lokti), šikmé zkracovačky, balení kolen (overball)

  • Jedenáctý měsíční plán

    Přinášíme vám jedenáctý tréninkový plán, který obsahuje tyto cviky: stahování protisměrných kladek (s vnější rotací), výpady - chůze, kliky, veslování na spodní kladce (v sedě), zakopávání (vleže na břiše), tlaky na ramena (v sedě na GB), rotace s tyčí (v sedě na lavici), biceps s činkou (ve stoji), francouzský tlak (vleže), balení kolen (na stojanu) v podporu na předloktích, vzpor na rukou (koleno bokem k lokti), rotace s medicimbálem (v sedě)



Zdraví jako vášeň na Facebooku