3 důvody, proč seknout s kouřením

3 důvody, proč seknout s kouřením

Se silvestrovskou půlnocí nechat za zády i krabičku cigaret, to patří k jednomu z nejčastěji jmenovaných novoročních předsevzetí. S odvykáním ale můžete začít kdykoliv. A tady je pár dobrých důvodů, proč dát tomuto zlozvyku nadobro sbohem.

1. Zamlžené zdraví v obláčku dýmu

Že je kouření zdraví škodlivé, víme všichni. Ostatně ne nadarmo kuřáky před následky kouření varují odstrašující obrázky na každé cigaretové krabičce. Za chvíle kouřového úniku tak může milovník cigaret zaplatit i závažným onemocněním. Kouření ale také snižuje potenci u mužů a přispívá k osteoporóze žen. Nemluvě o tom, že se každá vykouřená cigareta podepisuje i na stavu kůže, urychluje proces stárnutí pokožky a prohlubuje vrásky a rýhy. Nikotin a dehet obsažený v cigaretách zároveň nepříjemně barví chrup, a dokonce i konečky prstů. A takhle bychom mohli pokračovat donekonečna…

  • Motivovat by vás mohlo: Celkové zlepšení imunity, snazší dýchání a s ním související větší výdrž (i sexuální), nárůst fyzické kondice, výraznější vnímání chutí a vůní, zlepšení stavu kůže, menší vypadávání vlasů, vybělení zubů…

2. Peníze vyfouknuté do vzduchu

Ekonomická stránka kouření je pro všechny milovníky cigaret spíše abstraktní představou. Každý ví, že levné to není, ale málokoho napadlo si vše do koruny spočítat. Štíhlá cigareta totiž není zrovna laciná společnice, jedna vás vyjde přibližně na 4 koruny.

  • Motivovat by vás mohlo: I když vám stačí „pouhých“ pět cigaret denně, měsíčně za ně utratíte v průměru okolo 600 Kč, což je 7 200 Kč ročně. Jako vášnivý kuřák s dvaceti cigaretami denně pak, když se tohoto zlozvyku zbavíte, ušetříte až 29 200 Kč, a to už je přece dovolená u moře! Navíc, pokud se rozhodnete definitivně přestat kouřit s pomocí Centra pro závislé na tabáku, finančně vás podrží i Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR. V rámci Fondu prevence a Programu podpory odvykání kouření si totiž pro kuřáky v odvykací kúře připravila bonus až 500 Kč ročně na léčivé přípravky na podporu odvykání, jako jsou žvýkačky, náplasti, cucavé pastilky či spreje. Tak směle do toho!

3. Sebevědomí načichlé kouřem

I když máte pocit, že kouření je zcela pod vaší kontrolou, zkuste se zeptat sami sebe, kolikrát denně vás napadne dát si cigaretu a kolikrát tomuto nutkání odoláte. Pravděpodobně jste si právě odpověděli, že téměř nikdy, protože kouření není jen zlozvykem, ale především závislostí. Netoužíte mít svůj život znovu pevně v rukou? Bez nervózní touhy po cigaretě můžete vystupovat výrazně sebevědoměji (například na dlouhých pracovních schůzkách) a snáze zvládat i každodenní stres.

  • Motivovat by vás mohlo: Je vědecky prokázáno, že nekuřáci lépe odolávají stresovým situacím, mají život více pod kontrolou a jsou sebevědomější. Lékaři se dokonce shodují na tom, že odnaučený kuřák, který svůj zlozvyk dokáže sebevědomě přemoci, emočně vzroste a stane se atraktivnějším pro své okolí.

Přečtěte si také

Maso je důležitou součástí dětského jídelníčku. Střídejte všechny druhy

Maso je důležitou součástí dětského jídelníčku. Střídejte všechny druhy

Maso je nenahraditelným zdrojem živin nezbytných pro správný růst a vývoj, a proto by mělo mít v jídelníčku dětí své pevné místo. Kromě oblíbeného drůbežího neopomíjejte takzvané „červené“ maso ani ryby.

Veďte děti k pohybu odmalička. Hrajte si a jděte jim příkladem

Veďte děti k pohybu odmalička. Hrajte si a jděte jim příkladem

Děti si utvářejí vztah k pohybu již od nejútlejšího věku. Kdy a jak s nimi začít? Jděte jim příkladem a ukažte jim, že pohyb a později i sport je součástí zdravého životního stylu. Ovšem nezapomínejte ani na to, že pohybové aktivity by měly děti bavit a měly by jim přinášet radost.