In-line bruslení na vyčistění hlavy i pro kondici

In-line bruslení na vyčistění hlavy i pro kondici

Léto je v plném proudu a nabízí se otázka, jak si ho ještě o něco víc zpestřit a užít. Máme pro vás tip: zkuste in-line bruslení. Stezky pro cyklisty a samozřejmě i bruslaře u nás rostou docela svižným tempem, takže stačí nazout brusle a vyrazit. Pokud ještě nemáte s in-line bruslením, nebo chcete-li s jízdou na kolečkových bruslích, žádné zkušenosti, není třeba propadat malomyslnosti. Poradíme vám, jak na to…

A rozhodně se nenechte odradit prvními poněkud neohrabanými krůčky a tím, že se na bruslích nebudete okamžitě a střelhbitě prohánět, jako už zkušení bruslaři. Stačí vydržet a pak už si naplno vychutnávat jízdu na kolečkových bruslích.

Jak vybrat správné kolečkové brusle?

Pokud si přece jen nejste jistí, zda in-line bruslení je a bude opravdu vaše krevní skupina, není třeba vybavení hned kupovat, ale klidně je možné si ho vypůjčit. U většiny cyklo a in-line stezek najdete i půjčovnu. A nejspíš vám na místě i poradí, co a jak. Jistou nevýhodou je ale fakt, že bota vypůjčených bruslí je různě prošlápnutá, takže nemusí ideálně sedět. Také ojetá kolečka mají vliv na kvalitu a požitek z jízdy.

Jedno důležité upozornění ještě před první jízdou: Ani v nejmenším nepodceňte bezpečnost, a proto jezděte vždy s chrániči kolen, dlaní a loktů a samozřejmě i s helmou. Klidně si vystačíte i s cyklistickou. Předejdete nejen nepříjemným odřeninám, ale i možným vážnějším zraněním. A navíc, sadu chráničů si koupíte už od tří stovek. Nenechte se ovlivnit borci obnaženými do půl těla uhánějícími na bruslích s větrem o závod…

Pokud vsadíte na vlastní brusle, vybírejte opravdu pečlivě. Bavíme se o obutí pro tzv. fitness bruslení, které je u nás nejrozšířenější „disciplínou“ mezi in-line bruslením. Brusle se dají pořídit už od tisíce korun, velice slušné pak od tří tisíc. Rozhodně si vyzkoušejte několik bot. Důležité je, abyste měli zafixovaný kotník, aby bota nikde netlačila, ale také nebyla volná. Dbejte na to, aby kolečka nijak nedrhla a zvláštní pozornost věnujte zapínání. Pro začátek je lepší zvolit menší kolečka, byť je jízda s nimi pomalejší.

Jak začít s in-line bruslením?

Brusle máme, chrániče také (chrániče musí dobře padnout, nesmějí padat ani škrtit) a můžeme zkusit první kroky. A když kroky, tak pro ty, kdo začínají úplně od nuly, to platí doslova. Klidně udělejte první kroky doma na koberci s oporou nebo někde na plácku s hladkým povrchem. Úplně nejlepší je ale začít pod dohledem instruktorů in-line bruslení. Vyvarujete se špatných návyků. Učit se bruslit můžete i sami, ale lepší je mít parťáka. Ideálně zkušeného bruslaře, který poradí a pomůže. Ale zrovna tak můžete odhalovat taje a krásy bruslení na kolečkách s dalším začátečníkem. Máte hned zaděláno na dostatečnou motivaci.

Než se pustíte na některou z in-line stezek, naučte se vedle správného pohybu také brzdit. To je jedna ze základních a nezbytných dovedností – umět zastavit. Fitness brusle se běžně prodávají s brzdou na pravé botě. Naučte se zastavovat s její pomocí. Teprve až si budete na „kolečkách“ jistí, můžete zkoušet i jiné způsoby brzdění – třeba po vzoru bruslařů na ledě.

Kde jezdit na in-line bruslích?

Už to v článku zaznělo, in-line stezek a areálů, kde se dá jezdit na kolečkových bruslích, utěšeně přibývá, ale jezdit se dá na jakýchkoliv cestách s rovným a hladkým povrchem, nejlépe asfaltovým, s profilem bez většího převýšení. Rozhodně se vyhýbejte cestám s normálním automobilovým provozem. Poněkud hrubší asfalt nebo množství nečistot na cestě jízdu dokáže také hodně znepříjemnit.

A ještě jedno upozornění – tam, kde se jede do kopce, musí se jet i z kopce. Pokud si nejste na kolečkách ještě úplně jistí, klidně kopec sejděte. Není to žádná ostuda a vyhnete se pádu, který může být hodně bolestivý.

Jak jezdit na in-line bruslích?

Pokud na kolečkových bruslích začínáte, rozhodně se nesnažte „urvat“ vše hned a okamžitě překonávat maratonské vzdálenosti. Ostatně, i vaše nohy si musí na brusle nejprve zvyknout. Začněte zvolna, odpočívejte, klidně si brusle na chvíli sundejte, uvolněte se a za chvíli opět pokračujte. A jen pomalu přidávejte délku a čas strávený na bruslích.

Když vydržíte, budete lapeni. Jízda na in-line bruslích je vhodná pro lidi všech věkových kategorií, dokonce i pro lidi s nadváhou, protože nezatěžuje klouby na nohách. Maminky mohou vyrazit na bruslích i s kočárkem. Díky jízdě na kolečkových bruslích spalujete tuky, posilujete nohy a hýždě, ale také zlepšujete dýchání, činnost srdce. Především si ale na čerstvém vzduchu dokonale vyčistíte hlavu.

Přečtěte si také

Žádné plážové pinkání, při badmintonu si dáte pořádně „do těla“

Žádné plážové pinkání, při badmintonu si dáte pořádně „do těla“

Zima až praští, sněhu po kolena, nebo – a to v našich zeměpisných šířkách platí obvykleji – sněhová břečka, teploty kolem nuly. Zkrátka sportovat venku se příliš nedá. Co s tím? Pohyb je třeba. Ale kde nalézt nějakou sportovní aktivitu, která nezpůsobí příliš velkou díru do našeho rozpočtu a umožní zapojit celou rodinu? Máme tip. Co třeba vyzkoušet badminton?

Pitný režim: Základ zdravě fungujícího organismu

Pitný režim: Základ zdravě fungujícího organismu

Věděli jste, že člověk dokáže přežít i několik týdnů bez jídla, ale bez vody jen pouhé dva až tři dny? Právě proto je důležité vybalancovat příjem tekutin s jejich výdejem a neopomíjet správný pitný režim.