Kateřina K.

Kateřina K.

Musím se naučit odpočívat.

Ani se mi nechce věřit, že to tak rychle uteklo. V pondělí 23. 10. 2017 jsme měli poslední závěrečné vážení a hlavně setkání s Ing. Petrem Havlíčkem za CPH a s panem Janem Suchánkem za ZP MV ČR. Setkání bylo báječné, plné pozitivní energie. Oba pánové jsou velmi příjemní a jejich rady mi otevřely oči. Všem ostatním účastnicím fandím a přeji jim, ať se jim podaří vše, co si stanovily. Jste báječné a úžasné!

A tady jsou nějaká ta čísla, která všechny zajímají: Za pět měsíců jsem zhubla 6 kg, z toho 4 kg tuku. V pase mi ubylo 6 cm a v bocích 4 cm. Obě stehna jsou užší o 5 cm. 

Co mi program „Změním se 2017“ dal? Zjištění, že pro štíhlou postavu jsou nejdůležitější čtyři zásady: kvalitní a dlouhý spánek, vyvážená strava se spoustou zeleniny, pohyb a kvalitní odpočinek. Aby každé jídlo bylo vyvážené a tělu dodalo potřebné živiny a energii, mělo by obsahovat tři složky: bílkoviny, sacharidy a tuky.

Naučila jsem se hlavně přemýšlet o tom, co jím, v jakém množství a v jaké kvalitě. Přiznám se, že vaření není můj koníček. Ale je pro mě velmi důležité vědomí, že pro sebe dělám něco dobrého. Člověk by se měl mít rád. Když se člověk má rád, tak by si na sebe měl udělat čas. A k tomu patří i čerstvé, vyvážené jídlo. Dále jsem se naučila trochu odpočívat. Proč trochu? Jsem dost akční člověk, pro kterého bylo zvolnění nepředstavitelné. Na odpočinku musím ještě zapracovat. A co pohyb? Pohyb se může odehrávat v posilovně, ale může to být i chůze. Hlavní je, aby vás to bavilo.

Ptáte se, proč jsem za tu dobu nezhubla více, když už znám všechny zásady pro štíhlou postavu? Není to tak jednoduché. Kdo měl špatné stravovací návyky, tomu stačí upravit jídelníček a zhubne. Také ten, kdo neměl žádný pohyb, zhubne spoustu kilo, když začne cvičit. Já se v jídle hlídám prakticky od puberty a sportuji celý život. Sportem se uklidňuji a zaháním negativní myšlenky. Nejtěžší tedy bylo naučit se relaxovat a přestat se stresovat. Odpočinek a relaxace jsou pro mě skoro neznámou věcí. Denně naspím cca 7,5 hodiny, což je na průměr dospělé populace opravdu hodně, ale ještě potřebuji zařadit odpočinek přes den. Hlava mi pracuje na 100 % každou minutu, každou vteřinu dne. Mému mozku se nechce vypnout ani během spánku. Já se však nevzdám a budu odpočinek trénovat.

Můj cíl je jasný: Chci se přiblížit k váze 68 až 65 kg a vypadat podobně jako na fotkách z dob,  kdy jsem tolik vážila. Čeká mě ještě velký kus práce. Musím si srovnat myšlenky a naučit se odpočívat. V programu budu pokračovat i nadále. S paní terapeutkou jsem domluvena na další kontrole, která mě bude čekat v únoru. Svého snu se nevzdám a jsem ráda, že mi program „Změním se 2017“ ukázal cestu.

Mějte se zatím krásně. Zdravému životnímu stylu třikrát zdar!

Kateřininy výsledné změny:

  • Vstupní váha: 80,5 kg
  • Vstupní podíl tuku: 23,1 kg
  • Váha po proměně: 75,7 kg
  • Podíl tuku po proměně: 21,2 kg

 

Přečtěte si také

5 důležitých rad, jak se nespálit při výběru „opalováku“

5 důležitých rad, jak se nespálit při výběru „opalováku“

Léto je v plném proudu. Abyste si užili slunečné dny bez úhony, neponechávejte nic náhodě a vybavte se správným opalovacím prostředkem. Jak při jeho výběru postupovat?

Jahody, maliny a borůvky: Superpotraviny z lesa

Jahody, maliny a borůvky: Superpotraviny z lesa

Pro superpotraviny nemusíte do speciálních prodejen se zdravou výživou. Zajděte si v létě na zahrádku nebo do lesa a nasbírejte si velkou porci zdraví, která se ukrývá v drobných plodech malin, borůvek, jahod, ostružin nebo brusinek.

Soutěžící z minulého kola

Jitka J.

Jitka J.

Změna je vždycky možná.

Zuzana V.

Zuzana V.

Tělo je chytřejší než hlava.

Jana B.

Jana B.

Nejdůležitější je psychická pohoda.

Ivana Z.

Ivana Z.

Jde o nikdy nekončící péči o sebe sama.