Znáte 4 snadné triky, jak ve společnosti odmítnout alkohol?

Znáte 4 snadné triky, jak ve společnosti odmítnout alkohol?

Když se rozhodnete nepít alkohol, nikomu žádné vysvětlení nedlužíte – okolí by vaši volbu zkrátka mělo respektovat (a v ideálním případě se i zdržet komentářů).

Realita firemních večírků a rodinných oslav je však často jiná – kdo se zříká „pití“, dočká se zkoumavých pohledů, otázek a nezřídka i přemlouvání, ať „nekazí zábavu“ a „dá si aspoň welcome drink“. Proto může být za jistých okolností těžké říct „ne“ a stát si za svým – zvlášť, pokud vám hostitel nabízí skleničku alkoholu, která má sloužit jako slavnostní přípitek nebo ochutnávka domácí pálenky. Na tento nátlak je dobré být předem připraven/a – a to nejen psychicky, ale i sérií neprůstřelných výmluv. Přinášíme vám proto čtyři pohotové způsoby, jak odmítnout alkohol a přitom neurazit hostitele.

  1. „Řídím.“ Mnohdy stačí říct jedno jediné slůvko (nebo výmluvně zacinkat klíčkem od auta či motorky) a máte naprosto legitimní důvod, proč po zbytek večera zůstat o vodě či limonádě. Vyhráno být, nicméně, nemusí – v závislosti na druhu společenské akce vás mohou ostatní začít přesvědčovat, ať se domů dopravíte taxíkem, využijete placený odvoz nebo přenocujete v místě konání. Pro takové situace se hodí mít v zásobě další pádné argumenty. Třeba, že cestou domů ještě vyzvedáváte děti. Tedy pokud samozřejmě nějaké děti máte, že ano.
  2. „Zítra musím vstávat hrozně brzo.“ Spánek milujeme všichni, takže se do vaší situace každý snadno vcítí. Stačí, když se s útrpným výrazem zmíníte, že druhý den vstáváte v půl páté ráno, abyste chytil/a vlak, který nesmíte zmeškat – a máte pokoj. Otravné drnčení budíku si dovede živě představit každý, a že se po prohýřené noci hodně těžko vstává (pokud vám není čerstvých 18), to také není třeba dlouze vysvětlovat. Navíc vám tato hláška může posloužit i jako záminka k časnému odchodu z akce, na které se nudíte.
  3. „Večer mám ještě trénink.“ Dalším pádným důvodem, proč se zdržet konzumace alkoholu, může být sport. Ať si večer ještě chodíte zaběhat se psem, navštěvujete posilovnu nebo hrajete sálový fotbal, nikdo se vám nemůže divit, že potřebujete čistou hlavu, abyste podal/a solidní sportovní výkon. Když se navíc podíváte na složení libovolného alkoholického nápoje, zjistíte, že tělu dodává samé prázdné kalorie. Takže klidně můžete svést momentální nechuť k „pití“ i na štíhlou linii – ani nebudete lhát.
  4. „Mám alergii na alkohol. Vždycky, když se napiju, probudím se v poutech.“ Tento vtip je údajně velmi populární mezi abstinenty v anglosaských zemích, klidně si ale můžete vymyslet vlastní originální hlášku, kterou opáčíte, kdykoli vás někdo pozve na panáka. Humorné odmítnutí má jednu velkou výhodu – ukážete, že sice dnes večer hodláte zůstat „na suchu“, ale rozhodně nejste žádný suchar.

Přečtěte si také

Žádné plážové pinkání, při badmintonu si dáte pořádně „do těla“

Žádné plážové pinkání, při badmintonu si dáte pořádně „do těla“

Zima až praští, sněhu po kolena, nebo – a to v našich zeměpisných šířkách platí obvykleji – sněhová břečka, teploty kolem nuly. Zkrátka sportovat venku se příliš nedá. Co s tím? Pohyb je třeba. Ale kde nalézt nějakou sportovní aktivitu, která nezpůsobí příliš velkou díru do našeho rozpočtu a umožní zapojit celou rodinu? Máme tip. Co třeba vyzkoušet badminton?

Pitný režim: Základ zdravě fungujícího organismu

Pitný režim: Základ zdravě fungujícího organismu

Věděli jste, že člověk dokáže přežít i několik týdnů bez jídla, ale bez vody jen pouhé dva až tři dny? Právě proto je důležité vybalancovat příjem tekutin s jejich výdejem a neopomíjet správný pitný režim.