Chcete hubnout na kole? Víme, jak na to

Chcete hubnout na kole? Víme, jak na to

Chcete se zbavit nějakého toho kila navíc? Jízda na kole je skvělý způsob, jak začít hubnout, ale… Představa, že sednu na kolo, rozjedu se a kila půjdou dolů okamžitě, je mylná. Samozřejmě, že nějaké kalorie spálíte, ale kolik energie při cyklistice spálíte, záleží na tom, jak rychle a jak dlouho pojedete, jakou vzdálenost urazíte a jaké převýšení překonáte. Pojďme se na to podívat podrobněji.

Jízda na kole je rozhodně skvělá věc – na zlepšení kondice, celkového fyzického stavu organismu a samozřejmě i na hubnutí. Pokud ale chcete na kole shodit nějaká ta kila, je důležité se na kolo dobře připravit. Co se za tím skrývá?

Pokud pojedete na kole pomalu, nebude to mít prakticky žádný efekt na úpravu hmotnosti. Stejně jako když se budete řítit z kopce s větrem o závod. Projedete se, provětráte se, protáhnete, ale neshodíte ani deko. Rychlost a zátěž jsou pro hubnutí na kole důležité. Pokud pojedete rychlostí 15 km/h a třeba i poněkud vyšší, ideálně po rovině nebo do lehkého stoupání, abyste museli šlapat, je to dobrý základ. Pak stačí udržet tempo co nejdéle, abyste začali spalovat tuky. Na to dojde tak po dvaceti až třiceti minutách jízdy v takovém zápřahu.

Jízda na kole ve svižném tempu po dobu aspoň 45 až 60 minut je aerobní aktivitou a jednoznačně pomáhá spalovat tuky. Ale pozor, rychlost nepřežeňte. Je důležité udržet správnou tepovou frekvenci.

Pokud vám to zní příliš vědecky, žádné obavy. V podstatě a jednoduše to poznáte podle toho, že můžete během jízdy mluvit a nejste zadýchaní. Jestliže ano, je vaše tepovka vyšší a na hubnutí jízda na kole v té chvíli nemá vliv. V tom případě totiž vaše tělo začne místo tuků, kterých se chcete zbavit, spalovat cukry. Kolo si sice užijete, ale hubnout nebudete. Nebo jen minimálně.

Ve snaze shodit pár kilogramů nadváhy je důležitá pravidelnost. Aby měla vaše snaha viditelný efekt, chce to vyrážet na kole tak třikrát až čtyřikrát týdně. A zrovna tak důležité je najít si trasu nebo třeba několik tras, které budete dobře znát a tím pádem vědět, kde můžete zabrat naplno a kde držet déle konstantní tempo. Vybírejte si trasy i podle toho, aby vás jízda na kole bavila. Vyhněte se prudkým kopcům, lepší jsou mírná a táhlá stoupání a rovinky.

Hubnutí není jen o počítání a spalování kalorií. Základem je zlepšení celkové činnosti organismu a těla. Pokud vše funguje, jak má, není problém si udržet správnou hmotnost. Jízda na kole je perfektní způsob, jak hubnout i posilovat celé tělo a zlepšovat fyzickou kondici. Navíc, cyklistice se mohou věnovat i lidé s nadváhou, protože při jízdě nezatěžují klouby tolik jako třeba při běhu nebo chůzi.

Ideální je kolo kombinovat i s dalšími sportovními a fyzickými aktivitami. To proto, abyste se vyhnuli jednostrannému zatěžování některých svalových partií a částí těla. Abyste tomu předešli, stačí se po každé jízdě pořádně protáhnout a přidat si kompenzační cvičení, kterými uvolníte a posílíte především horní část těla. A samozřejmě neopomeňte upravit i svůj jídelníček. Pohyb v kombinaci s vhodnou a zdravou stravou promění vaši snahu zhubnout v realitu.

Přečtěte si také

Maso je důležitou součástí dětského jídelníčku. Střídejte všechny druhy

Maso je důležitou součástí dětského jídelníčku. Střídejte všechny druhy

Maso je nenahraditelným zdrojem živin nezbytných pro správný růst a vývoj, a proto by mělo mít v jídelníčku dětí své pevné místo. Kromě oblíbeného drůbežího neopomíjejte takzvané „červené“ maso ani ryby.

Veďte děti k pohybu odmalička. Hrajte si a jděte jim příkladem

Veďte děti k pohybu odmalička. Hrajte si a jděte jim příkladem

Děti si utvářejí vztah k pohybu již od nejútlejšího věku. Kdy a jak s nimi začít? Jděte jim příkladem a ukažte jim, že pohyb a později i sport je součástí zdravého životního stylu. Ovšem nezapomínejte ani na to, že pohybové aktivity by měly děti bavit a měly by jim přinášet radost.