Chcete hubnout na kole? Víme, jak na to

Chcete hubnout na kole? Víme, jak na to

Chcete se zbavit nějakého toho kila navíc? Jízda na kole je skvělý způsob, jak začít hubnout, ale… Představa, že sednu na kolo, rozjedu se a kila půjdou dolů okamžitě, je mylná. Samozřejmě, že nějaké kalorie spálíte, ale kolik energie při cyklistice spálíte, záleží na tom, jak rychle a jak dlouho pojedete, jakou vzdálenost urazíte a jaké převýšení překonáte. Pojďme se na to podívat podrobněji.

Jízda na kole je rozhodně skvělá věc – na zlepšení kondice, celkového fyzického stavu organismu a samozřejmě i na hubnutí. Pokud ale chcete na kole shodit nějaká ta kila, je důležité se na kolo dobře připravit. Co se za tím skrývá?

Pokud pojedete na kole pomalu, nebude to mít prakticky žádný efekt na úpravu hmotnosti. Stejně jako když se budete řítit z kopce s větrem o závod. Projedete se, provětráte se, protáhnete, ale neshodíte ani deko. Rychlost a zátěž jsou pro hubnutí na kole důležité. Pokud pojedete rychlostí 15 km/h a třeba i poněkud vyšší, ideálně po rovině nebo do lehkého stoupání, abyste museli šlapat, je to dobrý základ. Pak stačí udržet tempo co nejdéle, abyste začali spalovat tuky. Na to dojde tak po dvaceti až třiceti minutách jízdy v takovém zápřahu.

Jízda na kole ve svižném tempu po dobu aspoň 45 až 60 minut je aerobní aktivitou a jednoznačně pomáhá spalovat tuky. Ale pozor, rychlost nepřežeňte. Je důležité udržet správnou tepovou frekvenci.

Pokud vám to zní příliš vědecky, žádné obavy. V podstatě a jednoduše to poznáte podle toho, že můžete během jízdy mluvit a nejste zadýchaní. Jestliže ano, je vaše tepovka vyšší a na hubnutí jízda na kole v té chvíli nemá vliv. V tom případě totiž vaše tělo začne místo tuků, kterých se chcete zbavit, spalovat cukry. Kolo si sice užijete, ale hubnout nebudete. Nebo jen minimálně.

Ve snaze shodit pár kilogramů nadváhy je důležitá pravidelnost. Aby měla vaše snaha viditelný efekt, chce to vyrážet na kole tak třikrát až čtyřikrát týdně. A zrovna tak důležité je najít si trasu nebo třeba několik tras, které budete dobře znát a tím pádem vědět, kde můžete zabrat naplno a kde držet déle konstantní tempo. Vybírejte si trasy i podle toho, aby vás jízda na kole bavila. Vyhněte se prudkým kopcům, lepší jsou mírná a táhlá stoupání a rovinky.

Hubnutí není jen o počítání a spalování kalorií. Základem je zlepšení celkové činnosti organismu a těla. Pokud vše funguje, jak má, není problém si udržet správnou hmotnost. Jízda na kole je perfektní způsob, jak hubnout i posilovat celé tělo a zlepšovat fyzickou kondici. Navíc, cyklistice se mohou věnovat i lidé s nadváhou, protože při jízdě nezatěžují klouby tolik jako třeba při běhu nebo chůzi.

Ideální je kolo kombinovat i s dalšími sportovními a fyzickými aktivitami. To proto, abyste se vyhnuli jednostrannému zatěžování některých svalových partií a částí těla. Abyste tomu předešli, stačí se po každé jízdě pořádně protáhnout a přidat si kompenzační cvičení, kterými uvolníte a posílíte především horní část těla. A samozřejmě neopomeňte upravit i svůj jídelníček. Pohyb v kombinaci s vhodnou a zdravou stravou promění vaši snahu zhubnout v realitu.

Přečtěte si také

Dušnost. Vyznáte se v ní?

Dušnost. Vyznáte se v ní?

Jedním z příznaků infekčních nemocí, akutních zánětů dýchacích cest, ale i mnoha chronických nemocí, a to nejen nemocí plic, je stav, který dokáže v mnoha lidech vyvolat obavy o zdraví. Je to subjektivní pocit nedostatku vzduchu – DUŠNOST. Co všechno se skrývá pod tímto pojmem a kdy bychom se měli začít znepokojovat?

Upečte si chléb z kvásku a předcházejte riziku nákazy

Upečte si chléb z kvásku a předcházejte riziku nákazy

Ať už se snažíte hledat všechny možné cesty, jak předejít riziku nákazy koronavirem, nebo chcete „jen“ dbát o své zdraví, určitě uděláte dobře, když začnete péct chléb z vlastního kvásku.