Přejít k hlavnímu obsahu
Džus, fresh, nebo smoothie? Určitě vyzkoušejte smoothie
20. 7. 2020
Jídlo

Džus, fresh, nebo smoothie? Určitě vyzkoušejte smoothie

Dodržovat pitný režim, obzvlášť během letních měsíců, je klíčem k tomu, aby vaše tělo správně fungovalo.

Sice si klidně vystačíte i s obyčejnou vodou, ale ruku na srdce, chuťové buňky tím nijak nenadchnete ani nedodáte tělu žádné důležité látky. Konkrétně vitaminy, vlákninu a minerály. Naše doporučení? Vyzkoušejte džusy, freshe či smoothie.

Na rozdíl od obyčejné vody tak nejen doplníte potřebné tekutiny, uhasíte žízeň, ale přidáte ještě i něco navíc. Byť jedním dechem je třeba dodat, že bude na místě pečlivý výběr toho, co pijeme. To proto, že ovocné šťávy vedle vitaminů, minerálů a vlákniny obsahují i hodně cukru. Kdy a proč sáhnout po džusu, freshi a smoothie?

Nabídka džusů, ovocných i zeleninových, je obrovská, ale pozor si musíte dát na složení. Rozhodně dejte vždy přednost stoprocentní šťávě. Nicméně i v těchto případech se jedná většinou o stoprocentní šťávu z koncentrátu. To znamená, že džus sice neobsahuje konzervanty, barviva ani přidaný cukr, ale nenajdete v něm vlákninu a během výroby se ztratilo i dost vitaminů. Ale jako doplněk k snídani nebo k dodání rychlé energie před tréninkem či závodem jsou džusy dobrou volbou.

Fresh stojí v pomyslném pořadí o stupínek výš. To proto, že jde o čistou šťávu z ovoce nebo zeleniny, čerstvě vymačkanou pomocí lisu či odšťavňovače. Zbylá dužina se vyhodí jako odpad. Oproti džusům je v takových nápojích mnohem víc vitaminů a minerálních látek. A není nijak na škodu si takovou šťávu naředit obyčejnou nebo minerální vodou.

Při výrobě smoothie popusťte uzdu své fantazii

A vítězem se stává… Smoothie. Není to totiž jen šťáva z ovoce nebo zeleniny. Na rozdíl od džusu a freshe totiž díky rozmixovanému ovoci či zelenině obsahuje i dužinu bohatou na vlákniny. Smoothie se dá leckdy považovat nejen za nápoj, ale rovnou i za jídlo. Ovoce lze promíchat s jogurtem, mlékem či kefírem, případně přidat oříšky, semínka nebo ovesné vločky. A hned máte i vydatnou snídani, případně svačinu.

Takový smoothie bowl potěší nejen chuťové buňky, ale i oko. To proto, že fantazii se v tomto případě meze nekladou a je jen na vás, co si ze seznamu smoothie receptů vyberete a jakou dobrotu a parádu v jednom vytvoříte. Můžete si udělat smoothie z bobulovin, banánové, jahodové, ale také zeleninové.

A co je důležité, smoothie přesně podle vašeho gusta si můžete vyrobit sami doma. Základem jsou správné suroviny a speciální mixér nebo, chcete-li, smoothie maker. S jeho pomocí proměníte ovoce nebo zeleninu v chutný nápoj nebo výživnou svačinku do školy i do zaměstnání.

Důležité ale bude vybrat správný mixér na smoothie. Jedním z kritérií je určitě i cena, ale neměla by být tím jediným a hlavním. Lepší je si něco připlatit, aby měl mixér dostatečný výkon a otáčky motoru. Pozornost je dobré věnovat také tomu, kolik lahví má smoothie maker k dispozici a z jakého jsou materiálu. A všímejte si třeba i toho, jestli si poradí s ledem. Potěšitelné je, že nabídka speciálních mixérů na přípravu smoothie je opravdu víc než pestrá. Pak už se můžete pustit do přípravy smoothie, která není nijak složitá a navíc dodá tělu energii a nastartuje metabolismus.

Nastartujte den se smoothie z lesních plodů

smoothieSkvělým startem do nového dne, stejně jako chutnou svačinkou může být smoothie z lesních plodů. Receptů najdete víc než dost, záleží i na vaší fantazii. Nabízíme jednu z mnoha možností. Příprava vám zabere jen pár minut.

Co potřebujete?

  • směs lesních plodů (čerstvých nebo mražených)
  • jeden banán
  • půlku nízkotučného jogurtu
  • lžičku medu
  • chia semínka na ozdobu

V mixéru dohladka rozmixujte všechny ingredience. Pro potěchu oka přidejte jako ozdobu pár borůvek, jahod, malin či ostružin a posypte chia semínky. Dobrou chuť

Aktuálně

Hubnutí Jarní vášeň pro zdravé tělo

Super dietní zeleninová polévka podporující hubnutí

Najde se dost lidí, kteří si stěžují, jak je náročné držet se pravidel zdravého životního stylu. Jedním z argumentů je, že jim to zabírá příliš velké množství času. Omyl. Příprava zdravého jídla nevyžaduje nákup potravin v úzce specializovaných obchodech a přípravou jídla určitě nestrávíte víc času, než je obvyklé. Recept na dietní polévku to potvrzuje.