Přejít k hlavnímu obsahu
Hurá na výlet!
10. 8. 2020
Jídlo

Hurá na výlet! Nezapomeňte na dobrou a kvalitní svačinu

Léto je tady a s ním doba výletů. Klidně i jednodenních. Co s sebou na takový výlet?

Vedle vhodné obuvi a funkčního oblečení, raději i do nepohody, protože počasí se může rychle změnit, mobilu, případně mapy a aspoň základní lékárničky je důležité mít jídlo a pití. To proto, že v přírodě vyhládne a doplnit energii je zkrátka potřeba.

Samozřejmě je možné se na výletě zastavit někde v restauraci na dobrý oběd, ale pokud jsme na výletě od rána až do večera, rozhodně se hodí mít s sebou ještě i nějakou svačinu – na dopoledne i odpoledne. Ostatně pokud vyrazíte na výlet s dětmi, nejspíš to znáte – neuplyne ani hodina a už je tady hlášení: „Mami, tati, mám hlad.“ Ale něco k zakousnutí přijde vhod při aktivním odpočinku i dospělým.

Svačina je při aktivním pohybu důležitá. Dodá energii a oddaluje únavu i pocit hladu. Ale samozřejmě záleží na tom, jakou svačinu zvolíme.

Takže co s sebou k jídlu? Není nutné zatracovat ani oblíbené řízky. Rozhodně se neztratí a navíc i něco vydrží. Je to zkrátka klasika. Další možností jsou různé sendviče či opečené toasty. Je ale namístě si dát pozor, čím je namažeme. Máslo ani různé dresinky zvlášť v teplém počasí nejsou vhodné. Lepší je např. použít pomazánku typu lučiny. Ještě lepší je vsadit na různé tvrdší sýry nebo kvalitní šunku. K chuti přijde i sušené maso, které navíc dodá pořádnou porci kvalitních bílkovin.

Hura na vylet

Součástí zdravé svačiny by mělo být i ovoce a zelenina. Jen je lepší je příliš nekrájet, aby řezné plochy předčasně nezhnědly. A stejně důležité je správně je skladovat, třeba v krabičce s větracími otvory.

Při výběru svačiny hraje roli i to, aby zabrala co nejméně místa a co nejméně vážila. Proto si lze vypomoci i různými cereálními, proteinovými a energetickými tyčinkami. Dokážou dodat potřebnou energii, nezaberou příliš místa v batohu a ani moc neváží.

Pokud máte i během výletu neodolatelnou chuť na sladké, zapomeňte na čokoládu nebo cokoliv v čokoládě namáčené. Vždyť zkuste v horku vybalit třeba takový banánek v čokoládě! Lepší je vzít s sebou nějaké zdravé „zobání“ – mix sušeného ovoce, případně hrozinky, oříšky. Chutnají, a navíc jsou zdravé.

A nezapomeňte si vzít dostatečné zásoby pití. Postačí i čistá voda v chladicí láhvi, osvěží i vlažný neslazený čaj. Pokud nebudete mít cestou možnost pití doplnit, vezměte s sebou raději nápojů o trochu víc.

Aktuálně

Hubnutí Jarní vášeň pro zdravé tělo

Super dietní zeleninová polévka podporující hubnutí

Najde se dost lidí, kteří si stěžují, jak je náročné držet se pravidel zdravého životního stylu. Jedním z argumentů je, že jim to zabírá příliš velké množství času. Omyl. Příprava zdravého jídla nevyžaduje nákup potravin v úzce specializovaných obchodech a přípravou jídla určitě nestrávíte víc času, než je obvyklé. Recept na dietní polévku to potvrzuje.