Přejít k hlavnímu obsahu
Smoothie bowl: skvěle chutná, je zdravý a potěší i oči
5. 11. 2020

Smoothie bowl: skvěle chutná, je zdravý a potěší i oči

Skvěle chutnají, nasytí, jsou zdravé, dodají energii, jsou snadné na přípravu, a co víc, také se mohou stát doslova pastvou pro oči. O čem je řeč? O smoothie bowl.

Nenechte se odradit anglickým názvem. Tahle miska plná různobarevného ovocného i zeleninového smoothie ozdobeného ovocem, semínky, oříšky či vločkami je perfektní snídaní a startem do nového dne. Stejně ale poslouží jako zdravá svačina.

V čem se liší od klasického smoothie? Na prvním místě svou hustotou, takže na rozdíl od smoothie, které se dá pít ze sklenice, konzumujeme smoothie bowl lžící z misky. K přípravě potřebujete nejlépe výkonný mixér, případně smoothie maker, ale vystačíte si i s tyčovým mixérem.

Popusťte uzdu své fantazii

Pak už záleží jen na vaší fantazii, které se při přípravě smoothie bowl doslova nekladou meze, a samozřejmě na tom, jaké ingredience máte k dispozici. Základem téhle vitaminové bomby je nejčastěji ovoce. A je vcelku jedno, zda je čerstvé nebo mražené. Nezáleží ani na tom, jestli sáhnete po „klasice“ nebo exotickém ovoci.

Do základu patří i rostlinný nápoj, např. kokosový, mandlový či rýžový, použít můžete i jogurt, ale nejlépe pravý řecký, který je hustější. Použít se dají ovocné džusy i kostky ledu – v takovém případě, ale potřebujete kvalitní mixér, aby si s ledem poradil. Podle chuti pak doslaďte – nejlépe medem – a vše umixujte do hladké konzistence.

Když smoothie přendáte do misky, pak už stačí jen dozdobit, aby byl zážitek kompletní. Jak? To už opravdu záleží jen na vás. Možností je opravdu mnoho a mnoho: od nakrájeného ovoce přes semínka, oříšky, müsli až po nastrouhanou čokoládu. Ale možností je opravdu nepočítaně, záleží jen na vaší chuti a výběru.

Pár našich tipů:

  1. Připravte si do sáčků různé kombinace ovoce i zeleniny a zamrazte je. Potom stačí celý obsah nasypat do mixéru a máte smoothie bowl během pár minut.
  2. Bez obav používejte mražené ovoce či zeleninu. Díky tomu získá smoothie bowl požadovanou hladkou a krémovou konzistenci.
  3. Nebojte se experimentovat. Ozvláštněte smoothie bowl i zajímavými přísadami, např. zázvorem, semínky chia, bobulemi acai, kakaem či kurkumou.

Náš recept na borůvkový smoothie bowl

Rozmixujte dohladka jeden banán, větší hrst borůvek a dvě tři lžíce řeckého jogurtu, můžete přidat i mandlové mléko, případně podle chuti dosladit medem. Vzniklou kaši přendejte do misky a pak už jen ozdobte čerstvými borůvkami, kolečky nakrájeného banánu, chia semínky a oříšky. Přidat můžete i čokoládu nebo kokos.