Přejít k hlavnímu obsahu
Hormonální jóga
3. 10. 2022
Zdravý životní styl

Hormonální jóga – přirozená cesta ke zdraví a vitalitě

Trápí vás nedostatek energie, potíže při menstruaci, změny nálad či snížené libido? Uvažujete o miminku, ale stále se vám nedaří otěhotnět? Cvičení hormonální jógy vám pomůže ke zlepšení celkové kvality života.

Objevte kouzlo hormonální jógy

Jak název napovídá, hormonální jóga má za cíl vyrovnávat hladinu hormonů v lidském těle. Tím dochází ke zlepšení celkového zdravotního stavu, a to jak na fyzické, tak psychické úrovni. Zvyšuje se také pružnost a pohyblivost našeho těla. Zlepšuje se detoxikace organismu, metabolismus a nastává přirozené omlazení těla i mysli.

Hormonální jóga se skládá z nenáročných a lehce zapamatovatelných cviků, které zvládne každý bez ohledu na věk nebo fyzickou kondici. Cviky jsou doplněny o dechové techniky, práci s energií a koncentrační protistresové prvky. Jejich odcvičení trvá 30 minut. 

Jóga pro ženy i muže

Hormonální jóga, jejíž autorkou je Brazilka Dinah Rodrigues, byla původně navržena pro podporu žen v období menopauzy. Dnes je osvědčená pro všechny ženy zejména po dosažení 30. roku života, kdy přirozená hormonální hladina začíná klesat. Tento typ jógy velice efektivně pomáhá ženám po celém světě s neplodností, menstruačními problémy nebo v menopauze.

Mohou ji ovšem praktikovat i muži. Pravidelné cvičení zvyšuje libido, kvalitu spermatu, prožitek z intimního života a stejně jako u žen pomáhá mužům na cestě k emocionální stabilitě a dobré náladě.

V čem nám hormonální jóga pomůže?

Využití technik hormonální jógy pomáhá při odstranění nepříjemných symptomů menopauzy a rovněž při dalších ženských záležitostech, jako například premenstruační syndrom, ztráta menstruace a ovulace.

Hormonální jóga pomáhá i při mnoha dalších věcech, jako například:

  • polycystické vaječníky, cysty
  • neplodnost
  • bolestivá nebo nepravidelná menstruace
  • padání vlasů, akné
  • snížená funkce štítné žlázy
  • syndrom vyhoření
  • nespavost, migrény
  • prevence osteoporózy, zlepšení a prevence inkontinence a syndromu karpálního tunelu

Pokud cvičíte pravidelně, výsledky na sebe nenechají dlouho čekat. Hormonální jóga má totiž velmi rychlé výsledky. Přibližně po 2 až 3 měsících pravidelného cvičení dochází k úpravě hladiny hormonů a obtíže odeznívají. 

A jak na to?

O blahodárných účincích této metody se můžete přesvědčit i vy. Stačí absolvovat kurz u certifikované lektorky, kde si jógovou sestavu osvojíte. A poté ji můžete cvičit prakticky kdekoliv – doma, na služební cestě, na dovolené či na zahradě.

Až se rozhodnete zavítat na kurz hormonální jógy, nezapomeňte využít bonusu od Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR. V rámci programu Bonusy na prevenci získáte příspěvek na kurzovné až 500 Kč.

Kam za hormonální jógou

Certifikovaná lektorka Jitka Janešová vede kurzy hormonální jógy pro ženy a muže podle Dinah Rodrigues.
Na jejích stránkách www.jitcinajoga.cz se dozvíte další informace o hormonální józe a kurzech.
 

Aktuálně