Přejít k hlavnímu obsahu
Změňte své stravování. Jezte pravidelně pětkrát denně
19. 10. 2020

Změňte své stravování. Jezte pravidelně pětkrát denně

Udržet si štíhlou postavu a neprat se s každým kilem navíc nemusí být až tak složité a obtížné. Ani není potřeba sahat k různým drastickým dietám, které leckdy spíš poškodí zdraví, než pomohou.

Jak tedy zhubnout? Jak si udržet štíhlou postavu a dobrou kondici? Recept je zdánlivě jednoduchý: Jezte pravidelně. A samozřejmě dbejte na to, co jíte.

Zkuste aspoň několik dní dodržet rozvrh pěti jídel denně, tzn. snídani, svačinu, oběd, svačinu a večeři. Věřte nebo ne, nějaké to kilo určitě dolů srazíte, zatímco na druhé straně pocítíte příval nové energie.

Samozřejmě je důležité, co a v jakých porcích budete jíst. Pokud vsadíte na tučnou stravu, párky a dorty a budete pít sladké limonády, a to vše ještě v „obřích“ porcích, svou váhu ani náhodou dolů nesrazíte. Naopak.

Vsaďte na zdravé a kvalitní potraviny

Pravidelnost je pro zdravé fungování lidského organismu klíčem, to je bez diskuze. Platí to pro pravidelný a vydatný spánek, stejně jako pro pravidelné stravování. Jezte pětkrát denně a snažte se, aby to bylo pokaždé přibližně ve stejnou dobu. Organismus si na pravidelný přísun potravy rychle zvykne a právě pravidelnost dokáže udělat v těle pořádek.

Základem je kvalitní a zdravá snídaně. Taková, aby to byl dobrý start do nového dne. Stručně řečeno, jezte zdravě. Vynechte těžká a hůře stravitelná jídla bez obsahu vitaminů a pro lidské tělo prospěšných živin. A rozhodně vsaďte na kvalitní potraviny. Žádné fast foody ani pochybné polotovary. A to neplatí jen pro snídani, ale i pro všechna další jídla během dne.

Možností, co konzumovat, je víc než dost. Není třeba se nijak zvlášť omezovat, pokud opravdu vsadíte na zdravé potraviny – od zeleniny a ovoce přes mléčné výrobky až po maso. Rozhodně se snažte, aby vaše strava byla nejen vyvážená, ale také pestrá. Pokud budete jíst pětkrát denně, uberte na velikosti porcí. To, co rozhodně škodí, je přejídání. Menší porce totiž udrží metabolismus stále v činnosti, což je pro trávení důležité.

Jezte pravidelně

Přidejte pitný režim a pohyb

K pravidelnému stravování patří i správný příjem tekutin. Pro pitný režim je ideální čistá voda, případně voda s citronem. Rozhodně nechte „u ledu“ různé sladké limonády. Na druhou stranu, kvalitní káva pomáhá zrychlit metabolismus. Jen to s jejím pitím příliš nepřehánějte.

Velice vhodným doplňkem při změně stravování je také pravidelný pohyb. Ten má ostatně na metabolismus v lidském těle zásadní vliv. Zařaďte proto do svého každodenního rozvrhu i nějakou tu fyzickou aktivitu: cvičení, plavání, běh nebo pravidelné procházky. A někdy postačí i to, když místo použití výtahu vyběhnete schody po svých.

A ještě jedno upozornění. Večeře by měla být tím posledním jídlem před spaním. Přejídat se na noc znamená nejen horší kvalitu spánku, ale také riziko ukládání tukových zásob v těle. Není vysloveně nutné jíst poslední jídlo třeba v šest večer, ale obecně platí, že bychom poslední jídlo měli konzumovat dvě hodiny před spaním. A asi není příliš nutné dodávat, že bychom večer měli jíst střídměji a vyhnout se těžkým jídlům.

Proměňte svůj životní styl ve zdravý. S Výzvou 211

Toužíte po změně životního stylu? Chcete začít žít zdravě? Proč ne? Pojďme na to! Připojte se i vy a přijměte Výzvu 211, která odstartovala 1. září a potrvá do 31. října 2020. Můžete vyhrát i některou z hodnotných cen. Více informací najdete na adrese: https://www.vyzva211.cz/.

Videa

Více videí
Výzva 211 pro zdravější život