Přejít k hlavnímu obsahu
Ranní rozcvička
15. 9. 2020
Pohyb

Ranní rozcvička změní celý váš den

Ranní ptáče dál doskáče. A když si po ránu zacvičíte, bude to ještě dál.

Pravda, komu by se chtělo z pohodlné postele, ale věřte, že třeba i jen několik cviků a protažení po ránu změní celý váš den. Proč? Dodá vám energii a sílu do celého dne, nakopne metabolismus, pročistí hlavu a také zvýší pozornost a zlepší kvalitu spánku. A samozřejmě vylepší vaše zdraví.

Pokud chcete nějakou změnu, je právě ranní rozcvička tím správným krokem. Nemusíte nijak zásadně překopávat své zvyky ani denní program, stačí si jen trochu přivstat. A nemusí to být zpočátku hned o hodinu, stačí patnáct minut.

Náš tip

Jestli se vám nechce po ránu vstávat, máme pro vás tip: dejte si budík daleko od postele, aby vás jeho zvonění donutilo vstát. A hlavně se už do postele nevracejte.

Začněte nejprve protažením. Najděte si protahovací cviky, při nichž si uvolníte svalstvo na celém těle. Pořádně protáhněte nohy, záda, zařaďte do cvičení i prvky jógy. Začít už můžete v posteli, rozhýbat krční páteř, protáhnout ruce.

Vytvořte si ranní rutinu

Na nohou jste někdy celý den, takže je dobré je uvolnit a protáhnout. Vystačíte si s obyčejným tenisákem. Bosou nohou se na něj stoupněte a masírujte si chodidlo. Je to nejen příjemné, ale také prospěšné.

Při protahování i cvičení je důležité dýchat. Dejte si záležet na tom, aby nádechy i výdechy byly patřičně hluboké. Soustřeďte se na to a budete překvapeni, jak vás jen taková zdánlivá maličkost pozitivně nakopne.

Samotné cvičení nijak nenatahujte. Samozřejmě intenzivní půlhodina se za krátký čas projeví na vaší fyzičce, ale vystačíte si klidně i se čtvrthodinou. Stačí ji vyplnit aktivním cvičením, například dřepy, kliky, angličáky, máte-li švihadlo, určitě skoky s ním do ranní rozcvičky zařaďte. Stejně jako oblíbené a také účinné prkno, nebo-li plank. Vytvořte si postupně svou vlastní ranní rutinu.

Pokud byste cvičili déle, určitě si dejte před cvičením třeba půlku banánu, nebo kousek jablka, abyste se příliš rychle nevyčerpali.

Nezapomeňte se před i po cvičení dostatečně napít a samozřejmě i nasnídat. Asi není třeba dodávat, že pokud možno zdravě.

Proměňte svůj životní styl ve zdravý. S Výzvou 211

Toužíte po změně životního stylu? Chcete začít žít zdravě? Proč ne? Pojďme na to!  Připojte se i vy a přijměte Výzvu 211, která odstartovala 1. září a potrvá do 31. října 2020. Můžete i vyhrát některou z hodnotných cen. Více informací najdete na adrese: https://www.vyzva211.cz/.

Videa

Více videí
Výzva 211 pro zdravější život

Aktuálně

hubnoucí polévka Hubnutí Jarní vášeň pro zdravé tělo

Super dietní zeleninová polévka podporující hubnutí

Najde se dost lidí, kteří si stěžují, jak je náročné držet se pravidel zdravého životního stylu. Jedním z argumentů je, že jim to zabírá příliš velké množství času. Omyl. Příprava zdravého jídla nevyžaduje nákup potravin v úzce specializovaných obchodech a přípravou jídla určitě nestrávíte víc času, než je obvyklé. Recept na dietní polévku to potvrzuje.