Přejít k hlavnímu obsahu
Zkuste chodit do práce pěšky a nepoužívat výtah
5. 10. 2020
Pohyb

Zkuste chodit do práce pěšky a nepoužívat výtah

Najít si čas na trochu více zdravého pohybu nemusí být nic složitého. Ani přehnaně drahého či časově náročného.

Stačí v podstatě málo: chuť začít a něco na svém životním stylu, s nímž nejsme tak docela spokojeni, změnit. Co třeba pro začátek vyrazit do práce pěšky nebo aspoň vystoupit o jednu dvě stanice tramvaje dřív? A k tomu přidat zákaz používání výtahu.

Není žádným tajemstvím, že pohyb „po svých“, tedy chůze, je tím nejpřirozenějším, nejjednodušším, nejlevnějším, ale také velice efektivním způsobem, jak se udržet v dobré fyzické i psychické kondici, jak vylepšit své zdraví a případně i ubrat nějaké to kilo navíc. A přitom by se dalo říct, že je to jen obyčejná chůze…

Stačí 45 minut nebo 6 000 kroků

Není to jen obyčejná chůze. Stačí 45 minut svižné chůze, tedy takové, abyste se pěkně rozdýchali, ale nelapali po dechu, a už máte jistotu, že nejen vylepšujete své zdraví, ale také zmizí nějaké to deko navíc. Leckdy se také udává, že stačí 6 000 kroků denně. A co víc, pokud si najdete příjemnou cestu do práce, doslova pookřejete. To proto, že chůze má uklidňující účinky a blahodárně působí na psychiku.

Chodit se navíc dá i v běžném oblečení a obuvi. Jen musí být pohodlná. Tady platí upozornění pro dámy: chůzi na vysokých podpatcích, které pohybový aparát zatěžují, se určitě vyhněte! Pravidelnou chůzí rozhodně vylepšíte své zdraví. To proto, že pohyb po svých sníží riziko nemocí srdce a cév, posiluje plíce, imunitu a vylepšuje trávení i činnost mozku. A navíc bonus – máte to zadarmo.

 Zkuste chodit pesky

Posilovat se dá i na schodech

Když začnete chodit pěšky do práce, proč ještě nepřidat chůzi do schodů i ze schodů. Zkrátka přestaňte při svých přesunech z domova do práce a zpět používat výtah. Jako by přestaly jezdit. I v tomto případě uděláte hodně pro své zdraví. Zvlášť v dnešní době s koronavirovou hrozbou. Vyhnete se přeplněným výtahům a snížíte tím riziko nákazy.

Ale především jsou schody svým způsobem velice účinným posilovacím „strojem“. Chůzí do schodů podle odborníků spálíte dvakrát více kalorií než při běžné chůzi. A při „výstupu“ do schodů posílíte svaly na nohách, vylepšíte dýchání a celkově zdravotní stav. A věřte nebo ne, leckdy budete na místě dřív než při použití výtahu. Jde jen o to, překonat počáteční pohodlnost. Později vám to už ani nepřijde, že jdete po schodech pěšky.

A vůbec není nutné, abyste schody vybíhali. Stačí, když je pěkně krok za krokem vystoupáte. A platí to i pro opačný směr dolů. Dejte si záležet na každém kroku, nahoru i dolů. Vylepšujete tím svou kondici, posilujete svalstvo, při chůzi ze schodů posilujete stehenní svaly.

Ale pozor! V každém případě je důležité osvojit si a dbát na správnou techniku chůze, kterou eliminujeme dopady na tvrdý povrch schodů. Především tím ulevíme svým kloubům.

Proměňte svůj životní styl ve zdravý. S Výzvou 211

Toužíte změnit životní styl? Chcete začít žít zdravě? Proč ne? Pojďme na to! Připojte se i vy a přijměte Výzvu 211, která odstartovala 1. září a potrvá do 31. října 2020. Můžete navíc vyhrát některou z hodnotných cen. Více informací najdete na adrese: https://www.vyzva211.cz/.

Videa

Více videí
Výzva 211 pro zdravější život

Aktuálně

hubnoucí polévka Hubnutí Jarní vášeň pro zdravé tělo

Super dietní zeleninová polévka podporující hubnutí

Najde se dost lidí, kteří si stěžují, jak je náročné držet se pravidel zdravého životního stylu. Jedním z argumentů je, že jim to zabírá příliš velké množství času. Omyl. Příprava zdravého jídla nevyžaduje nákup potravin v úzce specializovaných obchodech a přípravou jídla určitě nestrávíte víc času, než je obvyklé. Recept na dietní polévku to potvrzuje.