Přejít k hlavnímu obsahu
Ester Ledecká
11. 8. 2021
Pohyb Ambasadorky ZP211 zdraví Letní vášeň pro zdravý pohyb

Tip na cvik: Ester doporučuje

Ester Ledecká, ambasadorka ZP MV ČR, nám dala tip na svůj oblíbený cvik. Spíš by se ale hodilo označení „necvik“. Necvičíme při něm, snažíme se díky němu správně vstřebat to, co přineslo cvičení (a nejen to), a vyrovnat se s tím.

Jedná se o „pozici mrtvoly“, kterou známe ve spojení s jógou. Paradoxně, i když toto slovní spojení spíše vnímáme s negativními emocemi, nás uvede do stavu navýsost pozitivního. Ester jako vrcholová sportovkyně prochází intenzivním tréninkem. A protože víme, jakých skvělých výsledků dosahuje, pokud nám dává tip, bereme to jako doporučení někoho, kdo zná jeho cenu. 

Pozice mrtvoly neboli savasana. Chcete-li šavásana. Šava – mrtvola, ásana – pozice. Je to hluboce relaxační cvik, pozice. Cílem je absolutní uvolnění těla i mysli. Provádí se buď mezi jednotlivými pozicemi při cvičení jógy, nebo samostatně. Někdo ji rád zaujme během dne, aby přerušil běh denních věcí, které se nemusí vyvíjet tak, jak chceme, a tak se cítíme fyzicky a psychicky unavení. Někdo ji provádí před spaním, aby nechal odplynout vše, co by mohlo bránit klidnému spánku. Ale protože cílem je naprosté uvolnění od všeho, nebudeme vám říkat, kdy pozici zaujmout. Uvolněte se i od pokynů. To můžete uplatnit i při samotném zaujímání pozice. Vezměte v potaz jen rámcové rady. Jinak vše dělejte, jak je vám příjemné.

Jak provádět savasanu

  • Lehněte si na podložku. Hlavu si můžete podložit.
  • Nohy mírně roztáhněte a zcela uvolněte. Špičky nechte volně klesnout.
  • Ruce položte podél těla. Ani těsně u těla, ani rozpažené. Najděte si svou vzdálenost. Dlaně míří vzhůru.
  • Dech nechte volně plynout. Někdo sice počítá délku nádechu, setrvání a výdechu, ale pokud vás to ruší při cestě k uvolnění, nic nepočítejte.
  • Uvolněte celé tělo a zkuste vnímat, jak na něj působí gravitace.

Protože jde o cvičení, kdy se máte cítit volně, jen sami se sebou, kdy vás nic neruší, oprostěte se od všech myšlenek. 
A jak dlouho je dobré v pozici setrvat? Záleží na vás. Je to váš cvik, vaše poloha, vaše relaxace.

Tak honem na zem a už nikoho neposlouchejte!

Ester Ledecká a Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR

 

Pohyb a zdravý životní styl je jedním ze základních stavebních kamenů prevence. Prevence je alfou a omegou dobrého zdraví a my v ZP 211 na ni klademe velký důraz. Kdo jiný než úspěšní sportovci může být v tomto směru motivací a vzorem pro děti a celé generace? Propojení ZP 211 se sportem obecně nám dává smysl, neboť i sportovci se musí starat o své zdraví, aby mohli dosahovat těch nejlepších výsledků. A my chceme, aby i naši klienti o své zdraví pečovali, aby se hýbali, aby nepodceňovali prevenci. Ester je velkým talentem dnešní doby, její úspěchy hned ve dvou olympijských disciplínách jsou neuvěřitelné. Její schopnost koncentrovat se na výkon a uspět je na hranici chápání běžného smrtelníka. Ester vyznává přísný režim a své zdraví považuje za základ úspěchu. A tomu samozřejmě fandíme. V neposlední řadě je Ester naší klientkou, takže i v tomto směru zapadá poslední kostička do skládanky. 

Aktuálně

Zdravý životní styl

S přicházejícím podzimem je ten pravý čas na posílení imunity

Možná jste si ještě ani neuvědomili, že právě prožíváme poslední letní dny. Ačkoli po ránu už je změna na kůži pěkně cítit a večer se pomalu, ale jistě stmívá čím dál dřív. Užívejte si konec léta, ale zároveň začněte přemýšlet o tom, jak své tělo připravit na přicházející podzim. Silná imunita bude jistě zapotřebí, proto pro vás máme pár rad, na co se zaměřit při posilování obranyschopnosti organismu.